Logo
img
img
HomeimgArticoleimgGrădiniţeimgConcursuriimgComunitateimgDesene de coloratimgVideoimgJocuriimgConversaţiiimgTeste
AcasăArticoleViata de familieEducatia de acasaDezvolta curiozitatea copilului tau
img img img img img
img
img
img
Comentează img Recomandă img
Trimite
img
Tipăreşte
img
10,00
3 voturi
1580 afisări
img
img
img
img img img img img

Dezvolta curiozitatea copilului tau

Articol adăugat de Gabriela Elena Dinu  Offline la 19 aprilie 2010*


Un copil învata din curiozitate si explorare. De aceea, toti copiii trebuie sa fie încurajati sa priveasca, sa guste, sa manuiasca,sa atinga, sa miroasa, sa asculte, sa puna întrebari si sa discute despre descoperirile lor.

stimularea curiozitatii copilului2. Adultii trebuie sa fie suficient de atenti, astfel încat copiii sa se poata simti liberi sa-si satisfaca frageda lor curiozitate fata de diferite lucruri din mediul în care se joaca, dar nu trebuie sa exagerati cu supravegherea excesiva, astfel încat copiii sa se simta inhibati.

curiozitatea copiilor3. Trebuie sa li se puna la dispozitie o varietate de jucarii atractive, stimulative si sigure. Acestea nu trebuie sa fie „jucarii educative” costisitoare, ci obiecte pe care copiii nu au avut ocazia sa le vada sau sa le atinga pana atunci. Încercati, de exemplu, diferite unelte care pot fi manipulate de ei, cum ar fi o pompita de ulei pentru masina de cusut. Articolele obisnuite din gospodarie, precum capacele de borcane sau carligele de rufe, reprezinta, pentru copiii
mici, niste jucarii deosebit de interesante. Chiar si fructele si zarzavaturile, precum merele, rosiile, nucile, portocalele sau bananele, sunt, adesea, obiecte neobisnuit de atragatoare pentru un copil. Obiectele care îl încurajeaza pe copil sa-si foloseasca simturile sunt bune pentru stimularea curiozitatii. De exemplu, pentru miros, încearca o lamaie sau chiar o bucata de hrean; pentru gust, încearca usturoiul, macrisul sau diverse zarzavaturi; pentru auz, încearca
obiecte care produc diferite sunete, precum cutiute de plastic de diferite dimensiuni cu pietricele în ele; pentru pipait, încearca glaspapir, un burete, o bucata de blana sau chiar o cutie „cu surprize” în care sa pui în fiecare zi un alt obiect, pe care copilul sa nu-l poata vedea, dar pe care sa-l identifice doar dupa pipait.
Dezvolta curiozitatea elevului4. Pentru dezvoltarea deprinderilor de explorator, trebuie sa-i oferi copilului timp. Daca programezi fiecare minut din viata lui, stabilindu-i tu toate activitatile, prin aceasta nu-i mai lasi nici o sansa de a-si satisface propria curiozitate. Explorarea cere timp. Nu lasati ca programul vostru de educatie sa se interpuna întotdeauna cu explorarile copilului. În loc sa-i spui: „Vino la masa imediat”,
atunci cand copilul urmareste fascinat cum o omida mananca dintr-o frunza, spune-i: „Cand termini de privit, grabeste-te sa vii la masa” sau „Hai sa luam si omida în casa cat timp mananci” sau chiar: „Ai vrea sa servesti masa afara, ca sa te poti uita, în acelasi timp si la omida?”
curiozitatea 5. Stimuleaza curiozitatea copilului tau prin întrebari provocatoare. Un comentariu de genul: „Priveste, copacilor le dau frunzele”, nu-i va stimula curiozitatea la fel de mult ca o remarca precum: „Vezi ramurile acestui copac arata altfel. Ma întreb de ce?” sau „Oare am putea apleca ramura aceasta?”, „Ma întreb cum se simte un mugur la pipait?”, „Oare cum miroase? Ce gust are?” (Multe dintre plantele obisnuite, precum leandrul, sunt toxice. Datorita
pericolului de otravire, avertizeaza-ti copiii sa nu guste nimic din ceea ce nu cunosc, daca nu au întrebat, în prealabil, un adult cunoscator). Apoi, copiii trebuie încurajati sa vorbeasca despre descoperirile lor. Copiii au nevoie sa se exprime. Copiii comunica, atat prin cuvinte, cat si prin actiuni. Cu cat copilul este mai mic, cu atat comunicarea lui este mai mult nonverbala. Dar aceasta nu înseamna ca nevoia lui de a se exprima este, cumva, mai mica. Ci aceasta înseamna ca tu, ca parinte, trebuie sa fii mai atent la încercarile copilului tau de a comunica; trebuie sa intuiesti si sa interpretezi mesajul actiunilor sale.        
   Pe masura ce încep sa foloseasca cuvintele, copiii sunt nerabdatori sa vorbeasca. În mod firesc, unui copil de doi sau trei ani îi este foarte greu sa pastreze linistea în locurile în care acest lucru se impune, cum este în biserica. Însa faptul ca un copil pastreaza linistea atunci cand se afla acasa nu înseamna neaparat ca el începe sa învete ceva, de fapt, s-ar putea sa însemne exact contrariul. Copiii au nevoie sa li se vorbeasca, au nevoie sa fie, la randul lor, ascultati si au nevoie sa fie încurajati sa comunice. Ei nu au nevoie de un parinte care sa vorbeasca tot timpul, deoarece copiii (si adultii, de asemenea) retin doar o parte din ceea ce aud.
 



* autorul declară că acest articol îi aparţine în totalitate.
img img img img img
img
img
img
img
img
img
img img img img img
img img img img img
img
img
img
Comentarii
Răspunde

img img img img img
img
img
img
Atenţie
- Trebuie să te autentifici pentru a putea scrie comentarii
- Nu ai cont? Click aici pentru inregistrare

- Toţi membrii de pe Diseara.Ro se pot loga pe acest site folosind aceleaşi date de utilizator pentru a comenta
img
img
img
img img img img img
Comentariul tău:
- Toţi membrii de pe Diseara.Ro se pot loga pe acest site folosind aceleaşi date de utilizator pentru a comenta
Click aici pentru a te autentifica
img
img
img
img img img img img
Articole similare:
Curiozitati din lumea...,  A fi învăţător,  Jocul - serviciul celor...,  Salvati copiii !...,  Cum sa te ocupi de...,  Gradinita de acasa,  Asculta-ti copilul si el...,  Educatia pozitiva a...,  Cel mai important lucru...,  Cu cei mici la film,  Zice nenea Plutarh,  Nu va fortati copilul sa...,  Cum sa iti inveti...,  Nevoile copiilor,  Pași de urmat dacă vrei...,  Cum gestionam...,  Contributia muzicii la...,  Cum să păstrezi...,  Soarele si luna,...,  Cei sapte ani de acasa

 
SUS