Logo
img
img
HomeimgArticoleimgGrădiniţeimgConcursuriimgComunitateimgDesene de coloratimgVideoimgJocuriimgConversaţiiimgTeste
AcasăArticoleSanatateSportulActivitati sportive pentru prescolari
img img img img img
img
img
img
Comentează img Recomandă img
Trimite
img
Tipăreşte
img
0,00
0 voturi
458 afisări
img
img
img
img img img img img

Activitati sportive pentru prescolari

Articol adăugat de Simona Sarbu  Offline la 29 martie 2016*


Este important ca incepand cu varsta prescolara sa ii oferi copilului tau mai multe oportunitati de a se inscrie in diverse sporturi sau activitati fizice, mai ales daca este destul de sedentar. Incearca sa il incurajezi in astfel de activitati!

Sportul are efecte benefice atat asupra corpului, cat si asupra spiritului, mai ales cand vine vorba despre copiii. In conditiile societatii actuale, cand copiii sunt tentati sa incerce gustarile nesanatoase, de tip fast-food, bogate in grasimi, sau nenumaratele tipuri de dulciuri rafinate, cand distractia pentru ei inseamna a petrece cat mai mult timp in fata unui ecran, fie ca este vorba de televizor sau de calculator, ca sa nu mai zicem de masina care ii transporta rapid oriunde este nevoie, practicarea unui sport a devenit o necesitate fundamentala pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor nostri.

Alegerea unui sport - o chestiune ce tine de personalitatea copilului nostru
In alegerea unui sport potrivit trebuie sa tinem cont si de personalitatea copilului nostru. Fiecare copil are propria lui personalitate, care nu se potriveste oricarei activitati sportive. Un sport precum rugbiul va accentua hiperactivitatea unui copil deja agitat. In acest caz, se poate opta pentru tenis, inot, atletism, ciclism sau schi, dezvoltandu-i astfel rezistenta si rabdarea.

Iata cateva informatii succinte care va vor ajuta in luarea unei decizii potrivite pentru a alege sportul cel mai indicat micutului sau micutei dumneavoastra.

1. Dansul si baletul
Cursurile de dans sunt o optiune buna daca fiului sau fiicei dumneavoastra ii face placere sa-si miste corpul in ritmul muzicii. Acest sport se adreseaza in egala masura fetelor si baietilor. Dansul stimuleaza capacitatea de concentrare, rigoarea si vointa, copiii invata sensul ritmului, muschii lor se dezvolta armonios. Baietii si fetitele devin mai supli, fie ca practica dans clasic sau modern.


2. Gimnastica
Atat baietii, cat si fetele pot practica gimnastica. Acest sport echilibrat, uneori individual, alteori colectiv, se adreseaza copiilor care au un spirit de competitie dezvoltat. Gimnastica dezvolta echilibrul, musculatura si creste supletea organismului.


3. Inotul
Daca aveti un copil care se amuza stand in cada, natatia e alegerea buna. Natatia stimuleaza rezistenta si respiratia. Este un sport bland, fara riscuri mari de accidentare.


4. Echitatie
Daca aveti un copil calm, retras, echitatia i se adreseaza. Animalul il poate ajuta sa invete cum sa se deschida si in fata celorlalti copii. Calul este un animal inalt si incalecatul unui cal cere mult curaj. Inainte de a sari obstacolele, copilul trebuie sa se faca respectat si sa se impuna in fata animalului, afirmandu-se astfel si castigand mai multa incredere in el. Calul trebuie hranit, ingrijit, copilul invatand astfel ce inseamna responsabilitatea si in acelasi timp i se inoculeaza notiunea de respect.

5. Tenis
Este un sport potrivit pentru copiii cu un spirit competitional dezvoltat. Tenisul dezvolta increderea in sine, capacitatea de anticipatie si o buna stapanire fizica si morala. Acest sport creste capacitatea de concentrare si stimuleaza respiratia. Atentie insa, pentru ca pune musculatura si articulatiile la grea incercare.

6. Schiul
Intr-o lume tot mai dependenta de tehnologie si amenintata de sedentarism, schiul vine ca una dintre cele mai bune solutii pentru copii de a face exercitiu fizic in natura si aer liber. Schiul le dezvolta copiilor mobilitatea, echilibrul, intareste muschii, oasele si sistemul imunitar. Schiul antreneaza coordonarea, perceptia spatiala, inteligenta vizuala, motricitatea si reflexele, de aceea este considerat unul dintre sporturile cele mai complexe, care contribuie la sanatatea fizica si la dezvoltarea fizica a celui mic.
 


Inainte de a va inscrie copilul la un curs de sport, trebuie sa va asigurati ca sportul este corespunzator varstei si morfologiei copilului, astfel incat eforturile fizice sa fie adaptate rezistentei musculare si osoase a acestuia.
Chiar daca bebelusii inotatori isi manifesta calitatile de la varsta de 3 luni, nu este indicata inceperea unei activitati fizice sustinute inainte de varsta de 5 ani.

Este important ca incepand cu varsta prescolara sa ii oferi copilului tau mai multe oportunitati de a se inscrie in diverse sporturi sau activitati fizice, mai ales daca este destul de sedentar. Incearca sa il incurajezi mereu in astfel de activitati pentru ca astfel ii oferi sansa unei dezvoltari armonioase si a unei vieti sanatose.
 


* autorul declară că acest articol îi aparţine în totalitate.
img img img img img
img
img
img
img
img
img
img img img img img
img img img img img
img
img
img
Comentarii
Răspunde

img img img img img
img
img
img
Atenţie
- Trebuie să te autentifici pentru a putea scrie comentarii
- Nu ai cont? Click aici pentru inregistrare

- Toţi membrii de pe Diseara.Ro se pot loga pe acest site folosind aceleaşi date de utilizator pentru a comenta
img
img
img
img img img img img
Comentariul tău:
- Toţi membrii de pe Diseara.Ro se pot loga pe acest site folosind aceleaşi date de utilizator pentru a comenta
Click aici pentru a te autentifica
img
img
img
img img img img img
Articole similare:
Mens sana in corpore sano,  Uite cine inoata !,  Fereste mainile...,  Nadia - Papusa gimnasta,  Activitati fizice pentru...,  Alimentatia copilului,  Sportul modeleaza...,  Cum să-ţi laşi copilul...,  Frica de gradinita,  Beneficiile sportului in...,  Anul ce urmeaza: 1 An,  Remedii naturiste pentru...,  Regimuri de slabire,  Mugurii de brad,  Tratamente naturiste cu...,  Cafeaua trebuie sa fie...,  Se coc ciresele...,  Alimentatia ce...,  Ingrijirea unei rani mici,  Spitalele romanesti - un...

 
SUS