Logo
img
img
HomeimgArticoleimgGrădiniţeimgConcursuriimgComunitateimgDesene de coloratimgVideoimgJocuriimgConversaţiiimgTeste
AcasăArticoleEducatia copiluluiMetodologia educatiei copiilorRolul amenajarii ambientului de lucru al unui copil cu ADHD
img img img img img
img
img
img
Comentează img Recomandă img
Trimite
img
Tipăreşte
img
9,90
4 voturi
1707 afisări
img
img
img
img img img img img

Rolul amenajarii ambientului de lucru al unui copil cu ADHD

Articol adăugat de Ioana Andreea Ciocalteu  Offline la 02 septembrie 2010*


Repere pentru educatori si parinti.

Atentia copilului hiperactiv este distrasa foarte usor de obiectele, jucariile din jur sau zgomote. De aceea este bine sa-l ajutam sa se concentreze atat prin crearea unui ambient simplu si placut cat si prin asigurarea calmului si linistii din jurul lui. Copilul cu ADHD la varsta prescolara sau scolara are de realizat o serie de sarcini impuse sau desfasoara activitati liber alese in gup sau individual. Daca se urmareste ca fiecare joc sau actiune sa aiba productivitate, atunci preocuparea cadrului didactic sau a parintelui trebuie sa se centreze si pe crearea unui ambient adaptat specificului comportamental al copilului pentru evitarea dificultatilor pe care acesta le poate intampina. Copilul trebuie sa aiba acces cu usurinta la obiectele si mijloacele care ii faciliteaza actiunile. In sala de grupa, la prescolari, copilului cu ADHD i se vor pune la dispozitie doar acele materiale care ii sunt de folos in timpul actiunilor sale, pentru ca nimic altceva sa nu-i distraga atentia.
     Prescolarii in general si copiii cu hiperactivitate si deficit de atentie, in special, au tendinta de a pastra jucarii sau alte obiecte si in timpul activitatilor centrate pe invatare si deprindere de noi cunostinte. Este bine, ca educatoarea sa comunice si sa explice regulile necesare pentru pastrarea unui ambient ce faciliteaza concentrarea si mentinerea atentiei pe parcursul intregii activitati.
     La gradinita sau la scoala, in timpul orelor copilul va avea la dispozitie, doar strictul necesar, cadrul didactic urmarind permanent acest aspect: astfel pentru activittea de matematica, pe banca vor sta doar caietul, manualui si stiloul evitandu-se orice alta actiune favorizata de alte obiecte.
     Acasa, ambientul contribuie mult la finalizarea actiunilor copilului. Dincolo de calmul si linistea din familie, de reguli si programe motivationale sta armonia locului.
     Intotdeauna ii vom solicita sa se concentreze asupra unei singure activitati, in jurul lui se vor gasi doar materialele de care are nevoie la o singura activitate: la masa, in timpul jocului etc.


* autorul declară că acest articol îi aparţine în totalitate.
img img img img img
img
img
img
img
img
img
img img img img img
img img img img img
img
img
img
Comentarii
Răspunde

img img img img img
img
img
img
Atenţie
- Trebuie să te autentifici pentru a putea scrie comentarii
- Nu ai cont? Click aici pentru inregistrare

- Toţi membrii de pe Diseara.Ro se pot loga pe acest site folosind aceleaşi date de utilizator pentru a comenta
img
img
img
img img img img img
Comentariul tău:
- Toţi membrii de pe Diseara.Ro se pot loga pe acest site folosind aceleaşi date de utilizator pentru a comenta
Click aici pentru a te autentifica
img
img
img
img img img img img
Articole similare:
Sindromul ADHD,  Ce faci cand copilasul...,  Angoasele parintilor...,  Ghid pentru tratarea...

 
SUS