Logo
img
img
HomeimgArticoleimgGrădiniţeimgConcursuriimgComunitateimgDesene de coloratimgVideoimgJocuriimgConversaţiiimgTeste
AcasăArticoleAlimentatieAlimentatie corectaAlimentatia ce stimuleaza activitatea intelectuala a copilului tau.
img img img img img
img
img
img
Comentează img Recomandă img
Trimite
img
Tipăreşte
img
9,18
169 voturi
3040 afisări
img
img
img
img img img img img

Alimentatia ce stimuleaza activitatea intelectuala a copilului tau.

Articol adăugat de Elena Tomescu  Offline

Meniul celui mic

Mancarea este combustibilul copilului tau. Pentru cei in crestere, combustibilul corect face diferenta ajutandu-i sa treaca printr-o zi de scoala plini de energie si cu capacitate mare de acumulare a cunostintelor.

Exista un meniu intreg ce contine mancaruri ce stimuleaza creierul, ce pot ajuta la mentinerea sau imbunatatirea activitatii copilului la scoala, la dilatarea memoriei si asupra capacitatii de concentrare.
Specialistii spun ca cea mai buna mancare ce ajuta copilul la activatile intelectuale este cea care contine acizi grasi cu omega 3, care ajuta atat la mentinerea memoriei cat si a sistemelor circulator si imunitar.

Ce mancaruri contin omega 3? Omega 3 se gaseste in peste (somon, ton, hering, sardine), oua, boabe de grau, ulei de rapita.

In aditie la omega 3, consumul de grasimi mononesaturate (ulei de masline extravirgin, ulei de rapita, nuci)  indeplineste cam aceleasi functii.

O alta regula este sa te asiguri ca masa copilului contine grasimi, carbohidrati si proteine de fiecare data. Aceast lucru va asigura puterea de concentrare pe o durata mai lunga de timp.

  Cu ce sa-ti hranesti copilul infometat?

La micul dejun

Glucoza asigura combustibil pentru creier, iar fasolea este una dintre cele mai stabile si prelungite surse de glucoza. Este o sursa bogata de agenti nutritivi, incluzand vitamina B, minerale, amino acizi esentiali si  polifenoli antioxidanti. O alta sursa de glucoza este ovazul.

Ouale sunt reprezinta o modalitate buna de a-ti incepe ziua. Grasimile/proteinele din galbenus ajuta la calmarea creierului si asigura puterea de concentrare. Asta vine din galbenus, nu din albus, asa ca evitati sa mancati doar albusul.

Pranzul


Un pranz sanatos consta in urmarirea continutului de grasimi.
Multi parinti sunt surprinsi sa afle ca branza este sursa numarul unu in grasimi saturate.

Cerealele integrale sunt o sursa buna de fibre si tin mai mult timp de foame. Contin de asemenea nutrienti importanti cum ar fi sleniul, potasiul si magnesiul.

Gustari

Ciocolata neagra contine antioxidanti foarte puternici. Zaharul din ciocolata asigura glucoza necesara. Grasimea din ciocolata incetineste absorbtia de zahar ducand la un raspuns glicemic gradual.

Antioxidantii se gasesc in mure, prune, portocale, struguri, cirese, kiwi, grepfrut rosu, usturoi, spanac, brocoli, avogado, ardei rosu, ceapa mov.

Bauturi

Desihdratarea duce la oboseala, iritare, lipsa de concentrare. Asigura-te ca micutul tau este hidratat, cel mai bine cu apa tinand cont de reziduul sec al acesteia, sa fie cat mai mic. Daca nu apa, suc natural de fructe (cele enumerate mai sus, ca sursa de antioxidanti)

Mancaruri de evitat

Produsele din faina alba: orez alb, zahar, dulciuri.
Mancaruri ce contin nitrat de sodiu (bacon de exemplu)
Cerealele comerciale cu mult zahar si faina alba.


img img img img img
img
img
img
img
img
img
img img img img img
img img img img img
img
img
img
Comentarii
Răspunde

img img img img img
img
img
img
Atenţie
- Trebuie să te autentifici pentru a putea scrie comentarii
- Nu ai cont? Click aici pentru inregistrare

- Toţi membrii de pe Diseara.Ro se pot loga pe acest site folosind aceleaşi date de utilizator pentru a comenta
img
img
img
img img img img img
Comentariul tău:
- Toţi membrii de pe Diseara.Ro se pot loga pe acest site folosind aceleaşi date de utilizator pentru a comenta
Click aici pentru a te autentifica
img
img
img
img img img img img
Articole similare:
Unt vegetarian,  Fereste mainile...,  Mierea de albine,  Ce se intampla cand la o...,  Dovlecel cu cascaval la...,  Mancare de porumb,  Uleiul de masline -...,  Orez cu carne de vita,  Pufuleti de casa,  Tabule,  Peste cu lamaie la cuptor,  Flori de dovleac umplute,  Supa crema de linte...,  Vinete persane,  Tartacute,  Bruschetta prosciutto,  Anul ce urmeaza: 1 An,  Remedii naturiste pentru...,  Regimuri de slabire,  Mugurii de brad

 
SUS